Alla inlägg under maj 2007

Av Jävelungen - 31 maj 2007 07:23

Förlåt om jag inte skrivit på ett tag nu men det har inte hänt så mycket heller. I helgen ska jag vara hos "mormor" också så jag kommer inte vara hemma. Men det kommer skerligen finnas lite att berätta när jag kommer hem igen:) Brukar bli en HEL del bus där. Tyvärr har hon tagit bort alla växter i fönstren så jag har inget att klättra på :(.

Sist jag var där gömde jag mig i hennes påslakan så hon fick skaka ut mig o de var skitkul för hon hittade mig inte först, fast hon visste att jag vr i sängen.;))


Så länge önskar jag er en underbar helg, puss o tass på er alla. 

Av Jävelungen - 23 maj 2007 19:37

Idag har det varit underbart väder. Matte var iväg o jobbade några timmar men är hon kom hem tog hon med mig ut o vad jag sprang. Var tvungen att undersöka byggarbetsplatsen på andra sidan huset o alla humlor o träd. Jösses jag klättrade träd med. Jag hade skitkul helt enkelt.

Nu kom vi precis in igen efter att jag fick följa med matte o ställa in cykeln. Jag fick åka i cykelkorgen till källaren hi hi de var spännande. De e ju inte mattes cykel egentligen, hon har ingen korg. Hennes e på lagning då hon har punktering så när hon får tillbaka den så kan jag inte åka i korgen mer :( Hon får allt byta ut sin MTB till en klassiker med korg istället så jag oxå kan följa med o åka.


Tass o puss på er.

Av Jävelungen - 20 maj 2007 12:54

Idag har matte varit ute o gått, sen när hon kom hem frågade hon om jag ville gå ute med. Så jag sprang till dörren för det ville jag ju självklart. Ute var det en massa fåglar, flugor o bin att titta på. En stor hankatt låg en bit bort men honom struntade jag i o han struntade i mig. Jag njöt verkligen av den friska luften o att lukta på alla blommor o jag bin. Matte satt i solskenet o njöt lika mycket hon.

 

Av Jävelungen - 17 maj 2007 15:36

Morgonen började med gråmulet väder idag men nu på eftermiddagen har äntligen solen kommit fram. O visst måste även vi katter skydda vår små ögon för de farliga strålarna så jag lånade mattes snöglasögon  o de passade perfekt. Visst blev jag coooooooooooooool!

Yeah!

 

Av Jävelungen - 15 maj 2007 19:01

Efter visst önskemål så lägger jag in den omtalade bilden när jag står på handfatet vid ca 14-15 v gammal. Kolla in storleken på mig o jämför med tvålen;) matte kunde bära mig i ena handflatan när jag var så lite o då har inte hon stora händer precis. Ögonfärgen är dock inte äkta hi hi.

Av Jävelungen - 14 maj 2007 20:01

Japp nu e jag tillbaka igen, har inte blivit mycket skrivande de senaste dagarna utan jag har tagit det mest lugnt. Matte jobbar heltid denna vecka så jag får mycket ensamtid så jag försöker hitta på lite sysselsättning. Skrivaren är ju nr 1 o matte tror att hon är smart när hon ställer den mot ett skåp så jag inte kan fälla ner luckan o sen har hon satt tejp där pappersinmataren är men det är väl ingen konst för mig att få upp. Lätt som en plätt. Ärligt tror jag att matte gör det för att jag ska ha lite o sysselsäta mig med om dagarna.

Denna vecka ska de börja renovera balkongerna på vårt hus så vi vet inte om vi blir drabbade med byggställningar utanför vårt fönster men det vore väl något att titta på, eller hur. Grabbar i arbete;) min klättermöbel står ju där så vem vet jag kanske kör en fönsterblottning, skulle ju inte vara första gången jag vänder upp den fina delen i fönstret;) (hellre jag än matte) :)))

Av Jävelungen - 13 maj 2007 08:33

En uppdatering till er som undrar hur matte var under tävlingen igår kan jag säga att jag fick henne att strunta i det. Jag kände på mig att de skulle gå illa även om "kulan nu inte vann men tvåa". Det var illa nog o så förlorade Sverige hockeyn så de blir nog bara en 4:e plats. Som sagt så är det ju jag som bor med henne o då drabbar ju mattes humör mig ;( så som tur var struntade vi i allt o la oss i sängen o gosade istället till min glädje:)

Så nu sitter matte o dricker kaffe o hennes humör e något lugnt bara jag inte tar upp "discokulan" ;)

 

Av Jävelungen - 11 maj 2007 21:19

Matte e sur idag o de e inte PMS..... Utan pga det där fåniga melodi.....fesivalla äh ja ni vet som ska vara på tv:n imorgon. Allt för att det bara ska vara en massa skitomröstningar åh allt vad de va. Jag orkade inte lyssna på hennes mummel o jag fattar inget ändå. Matte har något emot nån som hon kallar "discokulan" själv tycker jag den e ganska fräck, en liten leksak till mig som gillar bollar o kulor hi hi.

Men som sagt det är bäst att hålla sig undan ikväll o imorgon ska vi inte tala om, hon kommer nog se ut som.....

 


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards